Wil je jouw aanbod onder de aandacht brengen van de nieuwsbrieflezers?

Volg de 4 eenvoudige stappen om dit te realiseren.  

 

Veel ondernemers willen graag met een nieuwsbrief beginnen, maar voelen soms twijfels. 
Een nieuwsbrief is namelijk een mooi middel om contactmomenten te creëren met klanten.

Daarom laat ik in 4 eenvoudige stappen zien, welke voorbereiding jou kan helpen om een resultaatgerichte nieuwsbrief te maken.

 

 

Voor je gaat beginnen met een nieuwsbrief, is het belangrijk om na te denken over het doel van de nieuwsbrief.

Wat is de echte reden dat je de nieuwsbrief gaat versturen?

 

Wil je informatie delen, naamsbekendheid creëren, een aanbieding delen?

De mogelijkheden zijn eindeloos met een nieuwbrief. 

De eerste stap is dat je dus heel goed moet weten wat je wilt bereiken met de nieuwsbrief. 

 

 

Goed, je weet wat je wilt overbrengen of welke actie je wilt inzetten.


En dan? Gewoon een tekst gaan maken?

 

 

Nee, het is ook heel goed om vooraf te kijken voor wie deze tekst is. 
Wie is de lezer en welke vragen heeft deze?

Door je van te voren goed te verdiepen in jouw lezer, weet je wat zijn huidige situatie is. En ontdek je naar welke gewenste situatie hij zoekt. Je weet precies welke pijnpunten hij heeft en van welke vragen hij 's nachts wakker ligt. Jouw nieuwsbrief sluit naadloos aan bij deze lezer. De situaties in de nieuwsbrief worden herkend en op deze manier wordt de interesse gewekt om verder te lezen. Hoe meer je een echt plaatje kan maken van jouw lezer, hoe sterker de aantrekkingskracht van de nieuwsbrief.

 

En nu wordt het leuk, want wat ga je vertellen?
Wat is de uiteindelijke boodschap van de nieuwsbrief?

 

Op dit moment weet je al heel veel. Je weet het doel van de nieuwsbrief en met wie je praat.

We gaan als derde stap het doel van de nieuwsbrief in een pakkende tekst gieten. Een resultaatgerichte boodschap die aansluit bij de lezer. De tone of voice is hierbij heel belangrijk en de lezer moet verleid worden om de dienst of het product te willen bemachtigen. 

 

Omdat je de gewenste situatie weet van jouw lezer, is het mogelijk om jouw product of dienst afgestemd te presenteren in de nieuwsbrief. Je weet welke invalshoek je moet gebruiken om het verlangen te activeren bij de lezer.  

 

En dan sluit je af met stap 4. Wat wil je dat de lezer gaat doen na het lezen van de nieuwsbrief?
Moeten er een actie worden aangeschaft? Dan zorg je ervoor dat de actie direct aan te vragen is.  

Wil je dat mensen reageren op je website om het verkeer te activeren op je website? Dan kies je ervoor om een gedeelte van de tekst te tonen in de nieusbrief en de rest te laten lezen op de website.

 

Het is daarom heel belangrijk dat je weet wat je wilt bereiken.
Maak de call-to-action daarom zo eenvoudig mogelijk in een nieuwsbrief

 

Stappenplan voor het ontwikkelen van een nieuwsbrief:

  • Wat is het doel van de nieuwsbrief?
  • Wie is de lezer van de nieuwsbrief?
  • Welke boodschap ga je overbrengen in de nieuwsbrief?
  • Hoe reageert de klant na het lezen van de nieuwsbrief?

 

Vier heel eenvoudige stappen die zorgen dat jouw aanbod onder de aandacht komt van jouw nieuwsbrieflezers. 

 

Laat je weten of jij deze 4 stappen ook gebruikt?

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

 

 

Stapelt het werk zich op, omdat het bedrijf groeit?

 

Lees de direct toe te passen tips om rust en overzicht aan te brengen.

Gratis e-book om rust en overzicht aan te brengen in werkzaamheden 

Ja, ik ontvang graag het gratis e-book

 

* Verplicht
 
 
en ontvang tips en artikelen over het intern structureren van werkzaamheden, social media, communicatie en marketing.