Stroomt jouw emailbox soms ook over?

 

Mail is ontzettend handig voor een ondernemer. Toch blijkt uit onderzoek dat de meeste ondernemers hun mailbox als een grote last zien. Vooral omdat ze weinig tijd hebben om al hun mail door te nemen.

 

Verdelen van de mail
Het begint bij een selectie van de belangrijke berichten. Als virtual assistant  zet ik die voor klanten in overzichtelijke mappen. Zo kun jij precies zien welke mails opdrachtgevers of klanten gestuurd hebben en hoef je niet te kijken naar mails die op dat moment geen prioriteit hebben. Nutteloze of ongewenste berichten gaan gelijk de prullenbak in. Zo’n overzichtelijke en opgeruimde mailbox met een heldere mappenstructuur geeft al een veel rustiger gevoel.

 


Ondernemen gaat altijd door

Nieuwe of bestaande klanten weten niet altijd wanneer jij met vakantie bent en kunnen vragen mailen of zelfs een opdracht plaatsen als jij lekker op het strand ligt. 


Rustig gevoel door een virtual assistant
Eén van mijn klanten kwam er tijdens haar vakantie achter dat haar bedrijf gewoon verder ging en ze opdrachten misliep. Eén telefoontje naar mij was voldoende. Ik kreeg toegang tot haar mail. Ik kon op afstand haar mailbox beheren, reageren op vragen van klanten en ervoor zorgen dat zij na haar vakantie niet geconfronteerd werd met een uitpuilende mailbox.

 

Dagelijkse ondersteuning
Ik kan als virtual assistant nog een stapje verder gaan en dagelijks jouw mail afhandelen. Naast het ordenen en overzichtelijk houden, zal ik dan ook berichten namens jou versturen. Denk hierbij aan het beantwoorden van eenvoudige en standaardverzoeken. Dat bespaart jou een hoop tijd.

 

Probeer het uit
Wil jij ervaren hoe het is om deze virtual assistant jouw mailbox op te laten ruimen en ordenen? Neem contact op. Het eerste uur is zelfs gratis. 

 


Emailbox tips:

  • Controleer niet aan het begin van de dag de emailbox, start eerst met de werkzaamheden die je al op je lijst had staan. Een inkomende email kan namelijk je gehele to do-list in de war schoppen. 
  • Schakel het geluid uit van een inkomend emailbericht.
  • Maak mappen aan en sla daar de email in op. Bijvoorbeeld een map, nog behandelen, akkoord, wacht op reactie etc.
  • Kan je een email binnen twee minuten verwerken? Doe het direct. Maak er anders een taak van op de takenlijst.

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

 

 

Stapelt het werk zich op, omdat het bedrijf groeit?

 

Lees de direct toe te passen tips om rust en overzicht aan te brengen.

Gratis e-book om rust en overzicht aan te brengen in werkzaamheden 

Ja, ik ontvang graag het gratis e-book

 

* Verplicht
 
 
en ontvang tips en artikelen over het intern structureren van werkzaamheden, social media, communicatie en marketing.