images/stockphot by alesia17 ww.sxc.hu 1174474_98143983.jpg 

 

De dag begint altijd standaard met het controleren van de e-mailboxen van mijn klanten.
Welk bericht is belangrijk en welk bericht kan gelijk in de prullenbak? Opgeruimd staat netjes!

 

Daarna controleer ik de agenda's.
Welke belangrijke besprekingen staan er op de planning en welke voorbereidingen zijn daarvoor nodig?

 

Ik noem dit wel mijn standaard-dagelijkse-werkjes. Ze zijn in een paar minuten gebeurd, terwijl ik heerlijk een kopje thee drink en de dag opstart. Maar ik weet dat deze eenvoudige werkzaamheden zoveel rust geven.

Want het is erg prettig om de dag te beginnen met een overzichtelijke mailbox. Je hoeft niet te worstelen door een berg spam-mail, maar ziet gelijk in één oogopslag welke berichten prioriteit hebben. Ook zie je direct alle benodigde stukken voor de afspraken van de dag. Dit geeft gewoon rust en overzicht.

 

In de ochtend start ook direct de telefoondienst.
En dat is wel zo leuk om te doen, het is één van mijn favoriete werkzaamheden.

 
Ik sta de klanten te woord, plan gelijk afspraken in de agenda en stuur nadere informatie op. Het is ook mogelijk om de telefoon gewoon weer terug te schakelen als er telefoongesprekken zijn die direct moeten worden afgehandeld.

 

 

Op deze momenten lijkt het net alsof ik aanwezig ben op kantoor. 
De interactie met de klanten is erg plezierig. Dingen oplossen, aanpassen of in werking zetten, terwijl mijn klanten rustig zich kunnen focussen op hun eigen werkzaamheden.

 

Want wist je dat maar 2% van de klanten de moeite neemt om een voicemail in te spreken?
Het is daarom fijn als een assistent jouw telefoon overneemt. Zeker op de momenten dat het voor jou niet uitkomt om de telefoon te beantwoorden.

 

Het zijn de het-hoort-er-gewoon-bij-werkzaamheden, maar het geeft zoveel rust aan de ondernemers waar ik voor werk.

 

 

En is dat nou alles? Welnee... de week zit vol andere werkzaamheden.

 

Nieuwsbrieven, een Facebookcampagne, een website aanvullen met informatie, voorbereiding van een workshop, onderzoeksresultaten verwerken en ga zo maar door.

 

Het leukste van deze week was het onderzoeken van de klantbeleving bij verschillende bedrijven.


Wat is de eerste indruk en op welke manier wordt een nieuwe klant door de organisatie behandeld? 

Het blijft altijd verrassend om te zien, dat sommige bedrijven gewoon geen nieuwe klanten willen
De botheid en het ontbreken van service, komt in dit soort situaties heel duidelijk naar voren. 

 

 

Maar als virtual assistant ben je ook vooral een luisterend oor.
Want je gaat samen met de ondernemer op een ondernemersreis en daarbij groei je samen verder naar volgende levels in een onderneming.

Bergen worden samen beklommen, waarbij je als virtual assistant aanmoedigt om de stappen te maken. En je geeft ondersteuning bij het vinden van oplossingen of bij het sparren over een nieuwe aanpak bij een lancering.

 

Dit is in een notendop de werkweek van een virtual assistant. De afwisselende werkzaamheden en de dosis energie die ik ervan krijg, zorgen ervoor dat ik dagelijks met een glimlach begin aan mijn werkzaamheden. 

 

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

 

 

Stapelt het werk zich op, omdat het bedrijf groeit?

 

Lees de direct toe te passen tips om rust en overzicht aan te brengen.

Gratis e-book om rust en overzicht aan te brengen in werkzaamheden 

Ja, ik ontvang graag het gratis e-book

 

* Verplicht
 
 
en ontvang tips en artikelen over het intern structureren van werkzaamheden, social media, communicatie en marketing.
 

Wat zeggen anderen?